Като спорен определи проектът „Другите българки“ бургаският художник Митко Иванов. Той накратко изложи своите аргументи защо не одобрява изложбата, представяща транссексуални като модели на Владимир Димитров-Майстора.
Митко Иванов обясни, че е много важно да кажем, че творбите на Майстора притежават статут на икони. „Няма друг автор, чиито образи да са сравнявани с образа на Света Богородица и на други иконографски изображения. Именно такъв статут притежават творбите на Майстора. Следователно използването им трябва да бъде изключително деликатно и внимателно!“, напомни бургаският творец.
Внимателно изслушал изказване на автора на проекта „Другите българки“, Михаил Вучков. „Той твърдеше, че възприемането на изкуството е субективно. За него не била важна толкова обществената реакция, тъй като всеки лично преценявал дали проектът му харесва, или не. Аз бързам задочно да апострофирам, че това е така.
Да, артистът има право на провокация. Това може да стане когато той е в ателието и след това излага произведенията си били те спорни, или безспорни, но когато е за своя сметка и на свой риск.
Тук обаче има грамадно противоречие – спорен проект, финансиран с обществени средства, посягащ на иконични в българската културна традиция образи. И накрая авторът самодоволно заявява, че оценката била лична на всеки“, коментира още Митко Иванов.
Той стигна и доста по-далеч и направи паралел между трассексуалната фотосесия и кариратурите на Аллах преди няколко години, които доведоха до десетки жертви. „Европа тогава се вдигна и защити твореца, както и защити редакцията на Шарли Ебдо по-късно. Нека бъдем честни, че оттогава никой не си е позволявал да прави карикатури на Аллах, камо ли подигравателни. Трябва да се знае, че има свещени образи, към които трябва да се подхоща много внимателно“, допълни още Митко Иванов.