Един от най-привлекателните солисти на Държавна опера – Бургас, баритонът Валери Турманов, ще влезе в ролята на Дон Жуан в едноименната опера на Моцарт на 12 април, петък, от 19 ч. На сцената на операта той ще се превъплъти в образа на прочутия прелъстител, като ролята на неговата изкусителка Церлина ще изпълни партньорката му в живота – нежното мецосопрано Йоана Кадийска. Красивата двойка в любовта и на сцената ще излязат под съпровода на оркестъра на Държавна опера – Бургас, дирижиран от белгиеца Рафаел Фейе.
Миналата седмица Валери Турманов изпълни и ролята на красивия любовник Силвио в постановката „Палячи“ на бургаската опера, като впечатли публиката с гореща еротична сцена със сопраното Нона Кръстникова в ролята на любимата му Неда. Впечатляващият вид на баритона предизвика овации и в интернет на страницата на операта.
Партньор като слугата на Дон Жуан, Лепорелло, ще бъде друг забележителен солист на бургаската опера – басът Делян Славов, който също е изпълнявал преди време партията на прелъстителя. Физическата прилика между Славов и Турманов е отдавна забелязана от колегите им, което е изключително подходящо за ролите им – в едно от действията Лепорелло се предрешава като своя господар.
Като пленени от чара на великия прелъстител и изоставени негови любови пък ще видим две забележителни певици от състава на бургаската опера – Мария Цветкова – Маджарова и Нона Кръстникова. Техните персонажи ще са тези на доня Анна, чийто баща бива убит от Дон Жуан, и доня Елвира, бивша любима на изкусителя. Като годеникът на доня Анна, решен да отмъсти на баща й, ще видим тенорът доц. Николай Моцов. Като Мазетто – младият съпруг на Церлина, и Командора на сцената ще излязат басите Диман Панчев и Тошо Герджиков.
Всепризнато мнение е, че операта „Дон Жуан“ е един от върховете на гениалния Моцарт. Това музикално-сценично произведение представлява едно рядко сполучливо съчетание между драматична и комична опера. Драматургичното изграждане на творбата демонстрира неповторимия усет на Моцарт към сценично действие. В същото време всички музикални номера са висше съвършенство на музикалната форма, образите са ярки, релефни и живи. Самата увертюра е една от най-големите и значими в неговото творчество.