Интерактивна среда, която проверява дали програмистите са написали правилно кодовете си, беше избрана за най-добър проект на Националния кръг на олимпиадата по информационни технологии, съобщиха от Министерствота на образованието и науката. 171 ученици от цялата страна се състезаваха във Враца в две възрастови групи - от V до VIII и от IX до XII клас.

Редакторът за IT специалисти „ANTLRStudio”, който беше класиран на първо място при гимназистите, е дело на възпитаниците на бургаската Природо-математическа гимназия „Акад. Никола Обрешков“ Марин Мирчев и Койчо Георгиев. Тяхната разработка спестява време на програмистите, защото освен семантична проверка на кода дава лесен достъп до всички необходими за написването му програми. Двамата ученици създали интерактивната среда в стремежа си да направят нов език за програмиране, разказаха техни учители.

На второ място e проектът за приложение за поръчка на храна онлайн „Food Ninja”. Негови автори са Георги Йоков и Пламен Галинов от математическата гимназия в Благоевград. Третото място в първата възрастова група зае проектът на деветокласника от Американския колеж Борис Радулов „Учене с обогатена реалност (АR Learn). При по-малките ученици победител стана мултимедийният проект „Пътуване във времето“ на осмокласника от Шумен Мартин Цолов.