Комунизмът беше престъпен, защото забраняваше не само да пътуваш свободно, но и да мислиш свободно.

Иван Бързаков

Timeline

1968 –‘69

01.Януари  - Дейвид Гилмор – поканен да се присъедини към Пинк Флойд. Щото на  Сид Барет мозъка е позапържен яко от  LSD и не вдява. Путифила Роджър Уотърс  - още нормален.

05. Януари  - Александър Дубчек Оглавява Чешката КП. “Социализъм с човешко лице“? Горкият Дубчек. Горката Чехословакия!

05. Юни – Сирхан Сирхан, палестинец, убива Боб Кенеди, брата на JFK. Съдба…

21 Август – Варшавския Договор И БЪЛГАРИЯ, Българската армия нахлуват като бандити в Чехословакия! „Тази власт с кръв сме я взели, с кръв ще я дадем!“  Говняри! Къде бяхте тогава,защо не врякахте по улиците против изпращането на български войници в Чехия!

18. Ноември – България.  Дадени за печат разказите на Ерих Кестнер. „Слово за Първия учебен ден“

22. Декември. „Абсолвентът“ с Дъстин Хофман, абсолвент.  Прави яко секс с Ан Банкрофт – MILF-ка, приятелка на семейството, омъжена… и не хлипа на маминка, че ооо… бил прелъстен, ооо…! Мрете моралисти!

1969

03. Януари. Конфискуват плочата на Джон Ленън  “Two Virgins” Обложката била „неприлична“! Плочата е боклук, жалка,  няма дори музика, шумове, газове и тем подобни и  не е и авангардна или провокативна. Гола Вода. Ленън и Йоко – голи и пошли. „Голотата Продава“.  Чалгарските „диви“ най добре  знаят.

24 май. Празник на Културата. В България - „Народна Култура“ народен вестник за народа.  Орлин Орлинов - стихотворение -  „Парторг“  (ПвИ) – Парторга, който построил в завода бани с римски мозайки за работниците. О.О. да не е бил на LSD? Или на Гъби? Още – Павел Матев- цитира Т.Ж…

24 май. Том Джоунз на Копа Кабана стейдж – Ню Йорк. Жена от публиката си сваля бикините и ги дава на Том! Той си избърсва потта и ги връща на жената. Възниква един от най култовите и устойчиви ритуали на  рок концерти! За десетилетия напред. Мрете и вие, феминистки.  …Ей…не ми се мисли ако беше някой, ъ.., наш, …дето много се потел докато …“родната полиция ни пази“ какви гащури, какви чудо биха му забърсали потта! Айй, без майтап – правят ли го и на неговите концерти? Интересно би било J

20. Юли. Аполо 11. Човек, американец, на Луната! „Една малка крачка за човека, един голям скок за човечеството“. Масов мор от завист и злоба от Москва до София и обратно!   НО АЗ ЗНАЕХ ВЕЧЕ СЪС СИГУРНОСТ, че болшевизма ще се сгромоляса! Това беше времето на историйката ми.

Чети по нататък J

 

И… Ето ви история – от всичко по малко. Малко (шпионскa) интрига, разкрита тайна, стеганография, цензура ( Не, не! Тя е МНОГО!). 

Този … разказ,  вероятно би трябвало да е за т.нар. Ден на Народните Будители. Но понеже след вялото оживление  и дежурните вопли, стенания и фалшив пламък от електрическа камина – да, дежурните интелектуалци  - за дежурния повод.  Деня на Народните Будители - отработен неискрен импулс на графомани – и следва целогодишната Дрямка на Народните Успиватели.  Вярвам  - неспящите четящи ще видят и днес  нещо интересно – и…като страничен ефект – неочаквано, вероятно – ще разбудя  интерес  и към Ерих Кестнер – и най вече – великолепния му разказ „Слово за първия учебен ден“ ! И не бързайте да го търсите в Интернет, неее… малката шпионска интрига е завързана да го намерите в книжката „Как не Станах Екзистенциалист“  „Профиздат, 1968 г. ПРЕКРАСЕН разказ!  

Там започва, тази  история за индулгенция за цензурата!

B.T.W.

Важно.  Пред прочутата сграда в Ленгли  има тайнствена скулптура – четири страници от метал – високи 4 метра  и и към 20 метра дълга със зашифрован текст. „CRYPTOS”.   (Пише в Интернет  - ПвИ по нататък J).

               Този разказ - Слово за първия учебен ден“  Трябва да бъде – по подобен начин, стоманени страници – или изсечени от гранит - пред Министерството на просветата! (Или  Министерството на Прасетата©,  по Животинската ферма)  И задължително  да питат: „какво разбрахте от този разказ“ при назначаването на хора решаващи бъдещето  и съдбите на децата– без значение дали в някое затънтено градче или парвенюшка гимназия, лицеи (или май има само едно такова, „ лицей“)… И обезателно (в скулптурата)  -  с малката, лаконична илюстрация на прекрасния рисувател Борис Димовски (ПвИ).

За Борис  Димовски – духът на за тази история:  Щедър в рисуваческата  си лаконичност, мъдър в пестеливостта на рисунката си невероятно точен, и весел. Ироничен, саркастичен, непрощаващ… и иносказателен.

И сега -  към същината  на разказа ми – да се върна в началото. В музиката има такъв похват.

1979 – 1990 …Единадесет години контрашпионажа на комунистическо-слугинска България  - ВГУ  ДС води дело срещу мен (ДОН) - „Интелигента“.  Игра на Думи?  – „Интелигента“ -  Интелигентния или Intelligence – разузнавача, демек -шпионина. Цели единадесет години  - до март 1990 – бях „заплаха за националната сигурност на социалистическата държава – съгласно документите по делото ми. Защото идиотите от милицейската държава, са сметнали , че наблюдателност, любознание, логично мислене – са присъщи основно на шпионите.  И Враговете! Щом Мисли – е ВРАГ.

 „Another Brick in the Wall“ ! Е аз не бях и не исках. И не можах да бъда още една тухла в Стената

               Прочее, детайл - 1997 год.  – получих покана писмена – да се присъединя към световна организация (?) на ветераните от шпионажа, военното разузнаване, и контрашпиони от двете страни на бившата“желязна завеса“  в борбата им срещу тероризма,  организираната престъпност, наркобизнеса и т.н. Тъй като работата ми се видя малко патетична, нещо ми напомни някаква книга на Роберт Лъдлъм  а и както дебело съм подчертавал – не съм бил никога ничий разузнавач , ако и по природа, вероятно мнителен и подозрителен  ( и колкото и изкусително да изглежда – визитна картичка -  „Джендов, - разузнавач - ветеран“) – вежливо и възпитано отказах. За късмет – имаше  и някое и друго  познато име случайно в управителното тяло на WSO  и питайки разбрах, че не е джумбуш работа, или фишинг, както сега се казва.

Прочее между основателите имаше и Украинци и Руснаци и .. любопитно ми е сега  как и дали се борят съвместно J.  Да повторя – отказах -сбъркали са! Недоразумение, вероятно.

Защо  споделям всичко? Ами… ако само разкажа историята без „шпионската част“, само  литературната – може би ще има „мижав интерес“, ха, ха! А от шпионажи, афери, мънички или големи тайни, …  всички се интересуват.

               Примери …Сутрин рано в ЛЕЛЕ(!)визии  -Топ експерти  които не могат да открият къде  са си турили чехлите – нежели бандюгите - сумтят умно в телевизора,  след тях - легион експерти по националната сигурност от елитното общество на копи-пейст балалайките…  които и прочетеното във вестника не може да разберат … Но народа следи с интерес. Прочее, по достоверни(!) статистически данни около 95% от ценната информация е в открити източници.

И така:

Стеганография. Начин  за  писане на скрити съобщения по такъв начин, че никой освен получателя да не разбере за съществуването на съобщението. (разликата с криптография, ПвИ)

 Или освен някой особено  наблюдателен не може да разбере факта, че има някакъв сигнал, съобщение.

ИСТОРИЯТА В ИСТОРИЯТА. 1968/69

Another Brick in the Wall

 И отново(!). През 1969 бях ученик.  Помните ли Втората част на  „Another Brick in the Wall“ - 1979 ? Е, аз не бях и не исках - И не можах да бъда Another Brick in the Wall.

 

Тогава - ’68 още, купих разказите на Ерих Кестнер за които стана въпрос в началото. С прекрасните илюстрации на Борис Димовски  (вж. обложката) –и преди месеци, отново, заради разказа ми – купих и втори екземпляр по Интернет.

Гледайки Обложката  тогава, (бъдещия шпионин - „Интелигента“ )  забелязах  доловимо несъответствие между рисунката на Б.Д. и  бронзовото кръгче в Десния горен ъгъл. Освен това, като че ли напечатано  допълнително, с друг вид боя,  по грапава от гланцовата обложка, очевидно нещо допълнително, след напечатване на корицата. И  така – взех ацетон,  (купете си книжката и …трийте внимателно кръга – докато го изтриете  -внимавайки да не изтриете и печатарското мастило отдолу – защото отдолу – ДА, Под петното е същината, скритото съобщение на художника!

И  на еманацията на шизоидната милиционерската цензура,  на болшевишката параноя и идиотлък! На цялата комунистическа идея за контролна мислите и несвобода!

Стеганографско  цензурна ПАРАНОЯ. Скрита е не информацията, а самия носител!

 

Както виждате  отдолу – рисунката, като библиотечна сигнатура – кръгче, но с неповторимата  криволичеща „Борисдимовска“  линия -  и ръка, която благославя и надпис „Библиотека Индулгенции“.  Идиотите от цензурата са предполагали, че са скрили иронията, присмеха, под кръгчето. Дебили. И са произвели цензурен, болевишко дебилен стеганографски куриоз!

Entrefilet

               Тия всички от Второ, Шесто и останалите безделници, хрантутници и паразити – милцунер-доносители, младши и старшии всякакви разузнавачи и слухачи… - Тия, за  които уиски със шан-фастъчки беше едновременно и стигма за Запада, и езическа ритуалност някаква  -  сърбайки  уиски и хрупайки шан—фастъче - все едно изпиват кръвчицата на врага (с лед и без лед) и дъвчат плътта на врага символически и вкусно грухайки шанфастъчки.  Порок и ритуал едновременно, преживяване, вълнение …хем мразеха запада,хем му обичаха благините, обичаха уискинцето и джинсите Левис!! Ей…уискиии! Уиски ривър ин май майндJ

Врага, който правел „попълзновения“, видиш ли ти,  (да му… и думата идиотска), ха, ха. И тия уискино шанфастъчени цензори бяха обрасли издателства, писателства, телевизия единствена …цензура на карикатури, картини, музика…

               И са се страхували, идиотите, от най малкия намек за съмнение  във  „великата шаячната правда“!  Дори едно „намигване“ за критичност да допуснат бе, така, от добро сърце – не!! Мерзавци!

 

Невероятно бе!

 Никъде никой  и НИКОГА не е направил това мъничко откритие, не споменал за ТОВА! За „библиотека индулгенции“  и епизода с цензурирания художник Димовски.

Удивително как никой нищо не се е сетил за „Как не станах…“  (е, освен мен, скромно да кажа) и мисля, несправедливост на историята някак си спрямо Димовски и сега я поправям!

Езоповската  рисунка на Димовски, в комплект с олигофренската цензура е ярък, кинжалнен, ослепително-светкавичен  дори пример за цялата комунистическа гной в културата, книгите, изкуството…Гуреливата душа на цензора! Типове изскочили от пандемониума  на Бош!

Сит БКП-ДС търбух и за свободомислие глух

За „Лютите Чушки“  „сития търбух…“ известни най вече и благодарение на рисунките на Борис  Димовски е писано не малко.

Заявявам, че съм преровил Интернет – пълен с всичко - с локуми или истини -  скучни или умилителни, украсени, избелели, избледнели, доизмислени и измислени… приповдигнато вълнуващи или изцяло пропити с конфабулации спомени! И  подправени спомени. Като комунистическите паметници! Тези антени на злото излъчващи непрестанно лъжи и пропагандна отрова! И не съм намерил нищо за този епизод.

…И така 50 години…  никой друг не е намерил този куриоз на болшевичата цензура на  печата и мисълта!

               Толкова години – минавала е книжката в лични и обществени библиотеки, очевидно е била и четена и като виждам  - дори и днес  - много хора я продават и онлайн, и никой , никой не е забелязал никой не се е сетил, че нещо не е наред с тази корица!  Това е опасността на комунистическата пропаганда! Да не виждат очите очевидното! Да  мамят  сетивата с  безпаметни паметници на измислицата, на неслучилия  ни се живот!

  Никъде нищо не е писано за този „журнален“ пример на цензура.  Индулгенции?!?  За социалистическия „бит и душевност“?

А ако– тези които четат разкажат и на други, които не четат  тази история – нека в дългата сива целогодишна нощ на народното Успиване  да има  и малко среднощно събуждане. Е,  стане някой през нощта  да си вземе нощното гърне под кревата, па си пусне среднощен джаза и хване някоя книга. До като заспи. Индулгенция  - на промоция.

И повярвате, песните на Жоро Минчев/Васко Кръпката  - …„Спомен за Щеката“, „Равносметка“,  „Блудния син“ ….“Кака Мара от Подуенската гара“ … са си чиста истина! Така БЕШЕ! Вярвате ли, че Режима е имал друго образ  освен на  садист с трепан (ПвИ) в ръце?!

 А мега клекалото на Бузлуджа – да се събори!!**

* Всички тия нахилени, самодоволни, изглупели, онаглели  и натровени от болшевичата смрад младежи които стенат и вопият за запазване на гига-клекалото на Бузлуджа и другите съветски обредни жертвеници на чийто камък , ритуално, поколения след поколения изпепеляват паметта си, съвестта си  - да прочетат  Анатолий Рибаков  „Трийсет и пета и други години“

**И бъдете хора!. НЕ наричайте сбирката на ужасите, кича, несвободата, безвкусицата, цензурата, глупостта, бездарието, слагачеството на цяла една опозорена интелигенция, облигавила едни сатрапи и думбази -  Музей(?) на социалистическото „Изкуство“. То е музей на социалистическия позор!

 

Dr. Веселин Джендов, MD, BCBSS - Honored member

Срещу Д-р Джендов Комунистическата Държавна Сигурност – (Второ Главно Управление – контраразузнаване) над десет години води Дело за Оперативно Наблюдение (ДОН)  с псевдоним „Интелигента” - 28602/79 – като представляващ „опасност за социалистическата държава